Välkommen till min lilla plätt på jorden!
En högt älskad plats i ständig förvandling.

onsdag 30 januari 2013

Med ljuset kommer hoppet....

....och livsandarna vaknar så smått igen.



 Det återstår att se om den stundande våren lyckas få liv i denna stackars avdomnade blogg. Nästan död har den faktiskt varit sen i augusti...
Men med ljuset och det spirande trädgårdsintresset så kanske, kanske.
En förhoppningsvis något bättre internetuppkoppling kan ju i och för sig också hjälpa bloggandet på traven.

Idag har jag varit ute på årets första spaning i trädgården. När snön smälter och solen skiner då börjar det klia i fingrarna igen. 
Men inte så mycket som det brukar.....
Varje vinter är jag rädd att jag har tappat intresset...och varje år kommer det tillbaka med full kraft så fort man kan börja förnimma en aning vår.
Men i år har det varit segare än vanligt....
Inte ett enda frö är beställt..... och så får det bli....jag vill faktiskt inte så några perenner, så som jag alltid brukar. Några ettåringar kanske längre fram, men inte mer.


Trädgårdsvandringen satte iallafall lite nya griller i huvudet så helt kört är det nog inte.......


Må så gott 

Elinore

3 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka efter uppehållet! Ibland kan man behöva göra ett sånt, fast jag tror jag nog kommer få svårt att avstå att skriva en massa!! *fniss*
    Däremot känner jag igen det där med att man ibland tappar lusten för trädgårdshobbyn - men jag vet faktiskt varför. Det är när jag inte har något nytt stort men KUL projekt på gång! Men numera sen vi flyttade hit och den enormt stora tomten så är ju det inte längre några problem, här finns massor att göra och massor av kul att planera - det gäller bara att få gubben min att hjälpa mig! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Go'a Elinore!
    Kul att du bloggar igen! Lusten till trädgården kommer igen, det gör den i alla fall här. Det räcker att solen tittar fram lite, som i dag, eller att några små lökar tittar upp i nå'n kruka... Se'n är det kört - och så sätter den obarmhärtiga vårlängtan in, trots att det är på tok för tidigt.
    Kram
    Ester

    SvaraRadera
  3. Kul att höra från dig, det var ett tag sedan. Så känner jag också ...under en viss tid på vintern så känns det som att allt trädgårdsintresse är borta men sen kommer det krypande igen..(tack o lov) för vad skulle vi annars ägna oss åt hela våren o sommaren.
    jag som aldrig sår något har fakriskt köpt lite fröer men bara sommarblommor inget annat...sen får vi se hur långt det kommer om de blir sådda eller inte.....
    kram Mia

    SvaraRadera