Välkommen till min lilla plätt på jorden!
En högt älskad plats i ständig förvandling.

torsdag 24 juni 2010

MIDSOMMAR!!!!


Helt otrooligt!

Hur gick detta till??? Redan midsommar!!

Nu kommer min njutningstid i trädgården då jag bara gör det som är roligt. Nästan....

Sådana här strålande dagar som idag så går det åt lite vatten till alla krukor och byttor som man har en förmåga att skaffa sej.

Vi har det ju igentligen perfekt med att ha bevattning från sjön - OM den nu var i ordning, vill säga...
Som vanligt så är det något som inte fungerar och just nu är det sladden till pumpen som är totalhavererad. Det ha ålagts på mej att ringa till elektrikern för att ordna en ny sladd. ( Det behövs ca 50 m kabel så det är inte bara att fixa i närmaste butik precis.)
Och det har jag ju glömt...
Men NUU behöver jag den...

Varför kan man aldrig fixa saker - INNAN de behövs???


men oavsett om det vattnas eller inte så är det en hel del som frodas ändå...
Gången till "Djungeln" kommer vi nästan inte igenom, för där har två stora daggkåpor helt tagit över utrymmet.
Nu runt midsommar när de är helt nyutslagna så tycker jag himla mycket om Jättedaggkåpan. De täcker bra, växer överallt och är mycket tacksamma att ha som utfyllnad i buketter.



Det blommar i varenda hörna nu och det är som sagt denna tiden som jag njuter.

Jag brukar få en liten trädgårdssvacka mitt på sommaren, när jag ibland tror att jag inte tycker det är roligt med trädgård längre.
Rensa är inte kul, gräva är inte kul, plantera är inte kul....

Hur jag nu kan komma på något sådant överhuvudtaget!!!

MEN - framåt augusti så formligen exploderar lusten igen, och ordningen är återställd.



Med detta inlägg så vill jag hälsa alla mina vänner och alla som på något sätt följer min blogg:

EN RIKTIGT HÄRLIG MIDSOMMARHELG

Var rädda om er och busa på lite lagom mycket....

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga ord och tankar Elinore;) Ha en riktigt härlig midsommar du också/Monne

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag provar både här och på FB, hoppas du hinner läsa.. :)
    Går det bra om vi kommer vid 10 i morgon och kikar på dina fina blommor?
    Kram Evelina

    SvaraRadera