Välkommen till min lilla plätt på jorden!
En högt älskad plats i ständig förvandling.

söndag 9 januari 2011

Liljeprimadonna

Jag sitter här och har tittat igenom mina trädgårdsbilder igen.....

Det känns som att jag nästan behöver kolla lite varje dag nu.

Tankarna har börjat snurra ordentligt, och planering för säsong 2011 har börjat dra igång. Första fröomgången till STA är beställd, och det börjar klia rätt ordentligt i trädgårdsfingrarna.
Alla oavslutade eller icke påbörjade projekt bara ligger där under snön och väntar på att bli färdiga.

Jag vill iallfall visa en av trädgårdens primadonnor under 2010.




En namnlös fådd lilja som bara är helt underbar. Ca 150 cm hög och den doftar i halva trädgården mot kvällen.
Jag hade sån tur att den blommade precis när det var visning för Tusen Trädgårdar, så den blev en given blickpunkt.

Ha en bra kväll // Elinore

6 kommentarer:

  1. Oh vilken underbar lilja:) Vi köpte några liljor förra året (struntade i att de kunde bli uppätna av liljebaggar) och du milde vilken doft det var i kvällningen när de blommade;) Förstår att de var en given blickpunkt i din trädgård:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Tror minsann att jag ska drömma mig bort i frökatalogen ikväll... :)
    Visst börjar man bli riktigt sugen på att så och påta i landen... Ska bli spännande att se om perennerna från dig överlever snön.. :)
    Ha det så bra!
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  3. Vilken Lilja, jag älskar liljor! har mest liljor i hela min trädgård, måste nu försöka blanda upp....

    SvaraRadera
  4. kommer ihåg att du nämde den när jag var hos dig men då hade den ju blommat av tyvärr så jag fick inte se den...men bilden är ju inte fy skam heller!
    kram

    SvaraRadera