Välkommen till min lilla plätt på jorden!
En högt älskad plats i ständig förvandling.

tisdag 13 mars 2012


Idag har det varit underbart vårväder. Jag vet inte maxtempen idag - men när jag var ute innan lunch så var det 11,6 grader, och solen sken från en klarblå himmel.....Helt fantastiskt!!!!

Då svider det att gå in....men jag skulle jobba i em så det var inte så mycket att be för.
Min kollega jobbar hela dagarna och skulle nog också vilja vara ute i det fina vädret, i sin trädgård - så hon tycker nog inte att jag ska klaga som fick vara ute halva :)) Dessutom är jag ledig i morgon igen.



Då ska jag fortsätta att riva bort en massa gamla perenner och allmänt städa i trädgården.... Jag - precis som så många andra trädgårdsnördar som kanske också har ledigt i morgon....


Detta är lite söta krokusbilder från igår.

Jag har fortfarande inte blivit någon löksamlare, så därför har jag inte en aning om vad det är för sorter. Förmodligen helt vanliga......krokusar hehe...


...samt några helt vanliga vintergäck.

Inget annorlunda....inget spännande....men ack så efterlängtade!!!

Detta är väl, tillsammans med helt vanliga snödroppar och några gula krokusar allt vad trädgården kan åstadkomma i blommig väg just nu - och så julrosen som syns i headern såklart. Även om den har fått rätt ordentligt på pälsen, och många blommor har blivit förstörda :(

Men där ligger massor med blommor i startgroparna, och växtligheten bara väntar på att få explodera.

---------------------------------------------------------------

Någon annan som nog snart också kommer att explodera är vår stackars lille Manfred.
Han som brukar prata, tjoa, sjunga, skrika, skratta och hålla väsen non stop - har inte pratat på fyra dagar!!!

Kanske inte så konstigt med tanke på hur han ser ut...

En ny penicillinkur blev det självklart samt att vi ska smittspår testas hela familjen för att lokalisera vem/vilka som bär på streptokockerna utan att själv ha symptom. Finns det inte hos oss får vi väl testa hunden också.

Detta var ju som sagt fjärde gången sen nyår, men även den värsta gången.

Det är ingen vacker bild av den stackaren!!!


Jag som ibland (eller ganska ofta) klagar på att han låter heeela tiden - längtar verkligen att han ska börja prata igen - för då är han FRISK.

Våra barn är mycket - och låter mycket - men det är ju helt klart ett friskhetstecken.

När det blir för mycket för en stackars mamma - får hon väl skaffa öronproppar eller skaffa lite mera egentid...........

Vårliga Kvällshälsningar / Elinore

3 kommentarer:

  1. men guuud! hoppas verkligen han blir bra snart!

    Stackaren!

    SvaraRadera
  2. Stackars lille plutten;( Tänk att det ska finnas sådana elaka baciller, hoppas verkligen att han blir bra snart det ser väldigt "ont" ut. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Men lille vännen!!! Jag hoppas verkligen han blir bättre snart. Det ser inte roligt ut för honom. Och jag förstår att du längtar efter hans hoande. /Knatten

    SvaraRadera