Välkommen till min lilla plätt på jorden!
En högt älskad plats i ständig förvandling.

söndag 12 december 2010

Tredje Advent!




Jaha....!!!!
Nu så sitter jag här igen, trots att jag borde gå och lägga mej. I morgon är en annan dag som ni vet.

Så har det då alltså blivit tredje advent. Redan!!!

Helgen har ju gått i ett rasande tempo som vanligt, kanske lite beroende på att jag jobbade till kl två i går.
Då blir ju helgen automatiskt väldigt kort.


Var på julfest med vår lokala Farmartjänst avdelning på kvällen.
Farmartjänst jobbar vi i vid vissa tider både jag och Ingvar. När man driver ett mindre lantbruksföretag så behöver man många ben att stå på, och Farmartjänst ett ett mycket bra ben för våran del.
Vi körde julklappsleken framåt kvällen, och då lyckades jag få de här söta värmeljuslyktorna. Precis i min smak....



Något annat som jag är vansinnigt förtjust i så är det vackra plåtburkar.

Jag vet inte alltid vad jag ska använda dom till, men ibland bara måste jag få ge efter för lusten att köpa nya plåtburkar!!!!!!! (Vilka konstiga böjelser jag har :))
Dom ska gärna vara gammeldags och lite romantiska, för jag har helt snöat in på den inredningsstilen, även om jag inte kan utföra det till fullo så blir det lätt att det drar åt det hållet när jag köper nåt nytt. Eller bättre begagnat......

Dessa gulliga jul Tilda burkarna kunde jag inte låta bli att beställa från Panduro, och dom anlände i fredags. Toppen...
Samt såklart en del annat som jag inte kunde låta bli.
Det är konstigt vad man kan slinta på KÖP knappen utan att man riktigt menar det ;=))





Jag är lite snål när det gäller att köpa adventsljustakar, så det brukar bara bli 49 kronors från Maxi eller nåt liknande. Helt OK tycker jag, men däremot ljusmanchetterna med sina konstiga små plastkottar är ju så fruktansvärt fula.

Nu när jag handlade från Panduro så råkade det visst slinka med lite randigt bommullsband, som jag tycker ser betydligt bättre ut att knyta runt ljusen.


En och annan tomte börjar också leta sej fram till sina platser, men ännu har inte den stora invasionen kommit...
Barnen brukar få i uppgift att pynta, och dom går igång fullständigt på det, så där hamnar tomtar överallt.
Den här tycker jag är behaglig och lite vättelik så han och en liknande kompis brukar få stå i vitrinskåpet hela året. Men nu har han äntligen fått komma ut därifrån....


Något annat som dom stora barnen var eld och lågor över var den stora Nobelfesten i skolan i fredags.

Alla 26(!) elever i 1-5 skulle komma finklädda till skolan, och det var stor baluns med prisutdelningar till samtliga, samt dans och fin middag i den extrapyntade och vackert dukade matsalen.

Radio Kronoberg var där och direktsände från prisutdelningen. Cooolt, tyckte barnen.


Denna dagen började inte riktigt så bra, för Manfred vaknade med maginfluensa!

Roligare kan man ha. Det blev inte jätteilla för honom men man vet ju vad som väntar....
Därför ska jag nu gå och ta en liten pilleknarkare för att se om jag kan lugna min egen oroliga mage......!!!!!!

Frid och Hälsa önskar jag Er ////

6 kommentarer:

  1. Det är så kul att pynta i dessa tider:) Jag har ju inga barn hemma så jag kan frossa i det helt själv;)) Så fina barnen var i sina festkläder! Hoppas att du klarar dig från magsjuka. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. ...ta du två eller tre så du är säker på att inte få magsjukan!
    Du hade pippi på burkar, själv har jag pippi på värmeljuslyktor. Kan aldrig få för många och skulle gärna ha velat haft dom två du fick!
    TREVLIG LUCIA (trots magsjukan)
    Susie

    SvaraRadera
  3. Kul med nobelfest...skickade också iväg julia i fredags till skolan i finaste feststassen för kommande nobelfest med dans därtill och allt.Kul att lärarna vill lägga ner tid och energi på att arrangera för barnen.
    Usch för magsjuka, hoppas att du lyckades stoppa din med den "lilla starka".
    Fina ljuslyktor förresten! vi vuxna brukar också ha julklappspelet på julafton för vi köper inga andra klappar till varandra längre...men barnen börjar bli stora så nu vill dom också vara med så det blir en stor hög med julklappar på bordet (också!!)
    kram
    mia

    SvaraRadera
  4. va fint du börjar få lite här o där.Ungarna var ju jättefina.Hoppas att de hade kul.
    Hoppas att ni också hade det bra på julfesten.Var Ingrid o passade barnen?
    Vi hörs.Mamma o pappa

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att läsa om hur ni har det. Så fina de var barnen inför Nobelfesten i skolan. Jag tyckte om ditt sätt att pynta om adventsljusstaken, jag har inte ens tänkt på att man skulle kunna det. Det får bli en idé till kommande år.

    Ha det gott i kylan,
    Kerstin

    SvaraRadera
  6. Fin fin ide att pynta ljusstaken med fina band hm nu sätter fantasin igång!Den där tomten var ju bara såå fin.Den är du väl rädd om!
    Vet du vi har Panduro butik i Eskilstuna dä du kan du tänka dig!Det är nästan för mycke att gå där man vill ha allt!!!
    Kram från mig!

    SvaraRadera