Välkommen till min lilla plätt på jorden!
En högt älskad plats i ständig förvandling.

tisdag 24 januari 2012

Nytt Liv............


Idag känner jag att mina livsandar har vaknat igen!!!!!!!!!!

Efter att ha legat i princip däckad i närmare två veckor, av en muskelinflammation i baken och i vaden, som följd av ischias, så känner jag LUST idag.....

Lust att så smått ta itu med det förfallna huset, städning, tvätten, matlagning osv.
Sakta, sakta så att jag inte blir sämre igen, nu när jag har sluppit den mesta smärtan. Jag som brukar vara ganska smärttålig både grät och mådde illa de första dagarna och smärtstillande hjälpte inte.....:( Sängläge och uppassning gällde när jag inte kunde gå. Men .....nu är det nya tag!!!!

Fast framför allt börjar jag få TRÄDGÅRDSLUST....... Beställa frö...planera nya rabatter...tänka och fundera på denna nya trädgårdssäsong som ligger i faggorna.....och nu när jag kan sitta ordentligt tänkte jag också ta tag i mina trädgårdslistor och uppdatera och göra om, så att jag har stenkoll när våren nalkas...:) Tror jag iofs aldrig kommer att hända...att jag har stenkoll någonstans, hehe.

Visst - det kom nån dm snö för några dar sen, men det gör ju samtidigt att det blir LJUST..... och tillvaron ljusnar på alla möjliga sätt.....

....även om det i nuläget är mycket svårt att tänka att om bara några månader så ser det ut så här....



...och såhär...



...eller såhär...




Må väl // Elinore

5 kommentarer:

  1. Åh din stackare, sådant är inte roligt :( Vad skönt att du nu börjar att krya på dig, ta det lugnt bara för man har en förmåga att vilja göra så mycket mer än kroppen klarar efter en sådan pärs. Ja snart kan vi åter glädjas åt att vårsolen värmer och det sticker i rabatterna men ännu är det skitkallt ute;( Håller mig inne framför datorn:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. ja det där med planering av nya rabatter fick min man att tappa hakan i höstas, för de senaste åren är det ju det ända jag har gjort varje sommar och i höstas stod vi ute i trädgården och plötsligt säger han att där borta skulle vi inte ha en rabatt där med.....efter en liten stund kom mitt svar som fick hans haka att fall ner till gräsmattan...nja jag vet inte det jag tror att dom vi har måste få växa till sig nu nåt år och sen får vi se om det blir fler...han trodde minst att jag fått feber eller nåt men jag kände denna sommaren att nu måste det jag har få just växa till sig lite för att jag ska kunna se hur det kan bli sen och då kanske det blir fler rabatter......men känner jag mig själv rätt så kommer nog spaden fram denna sommaren också...kan väl inte låta bli....
    kram mia

    SvaraRadera
  3. Ja, visst ÄR det ofattbart att vi är så nära all den där härligheten du visar! Det är i sanning magiskt:)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej på dej. Jo, min trädgårdslängtan har kommit igång men frösådderna står bara o väntar. Ska börja så smått idag, tänkte jag.
    Jasså du hittade toaring på IKEA. Kanske har dom en standard54:a!!! /Knatten

    SvaraRadera
  5. Hej, så vackert du har i din trädgård! Ulrika

    SvaraRadera