Välkommen till min lilla plätt på jorden!
En högt älskad plats i ständig förvandling.

fredag 20 juli 2012

Drömrundan igen!!!!!


Då var det dags för andra omgången av DRÖMRUNDAN - Öppen Trädgård !!!!

Även denna gången präglas det av en lite panikartad känsla.....åtminstone nu såhär ett dygn innan.

Jag är INTE färdig med att ställa i ordning i trädgården ......... fast jag undrar.....blir man det någongång????


Det har regnat...regnat....regnat och REGNAT!!!!!!!!!!

Och när det inte har regnat så har vi passat på att åka på lite semesterturer...vilket betyder att det har blivit väääldigt lite tid i trädgården.

 Men det blir nog bra med det....

Jag hoppas iallafall innerligt att vädret blir lite bättre... men det verkar ju nästan så. Kanske någon skur på lördag och så ett inväxande högtryck på söndag.

 Låter väääldigt bra tycker jag.

Med en vecka kvar av semestern så hade det inte skadat om jag hade kunnat njuta av solen åtminstone några dagar.

Jag som för det mesta gärna vistas i skuggan på sommaren... längtar verkligen efter lite sol och värme.





Alla är hjärtligt välkomna till oss på lördag och söndag, 21-22 juli, kl 10 -17. 
Barnen kommer att ha lite fikaförsäljning och här finns nog även en del perenna växter till salu.

Hoppas vi ses!!!!!!!

/ Elinore m familj   

3 kommentarer:

  1. Ja detta regnande tar knäcken på mig snart:( Mycket av blommorna i trädgården är inte riktigt sig själva, vissa dagliljor vill inte riktigt slå ut och gör de det så ser man att regnet skadat dem;( Stora frodiga och höga är de däremot efter allt vatten de fått;) Lycka till med öppen trädgård/Monne

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att ni får det riktigt bra. Själv är jag inte med denna gången utan jag åker till Karlskrona imorgon och dotterns konståkningsläger. När det gäller trädgårdsarbete håller jag med, hinner över huvud taget inte med. När jag väl har tid är vädret så trist att jag inte har lust och när vädret funkar hyfsat så är det annat inbokat, suck.

    Kram Kerstin

    SvaraRadera