Välkommen till min lilla plätt på jorden!
En högt älskad plats i ständig förvandling.

onsdag 11 juli 2012

Semester...och lite annat

 Jag kan inte förstå hur fort tiden springer iväg!!!!!!!

Jag har haft en och en halv veckas semester. Och VAD har jag uträttat????  INGENTING känns det som iallafall....

Hela första veckan gick åt att skjutsa barnen till simskola - eller rättare sagt märkestagning.( annars får jag på pälsen om jag kallar det simskola.)
Den varade visserligen i tre veckor men det var OK när jag ändå skulle jobba på em, om jag skjutsade på fm.
Men när det blev semester så tyckte jag det förstörde hela dan....

Helgen och nån dag till slappades mest....men vi var faktiskt lite sociala med både grillkväll och två övriga fikabesök. Vi är väldigt dåliga på att bjuda hem folk så det blir extra trevligt när det blir sådär spontant istället.
 På tal om spontant och överraskande så firade vi 19 årig bröllopsdag i förra veckan. Och som vanligt så tänkte vi inte fira nåt vidare. Kanske lite gott fika på kvällen eller nåt bara. Ingvar har ju hållit på att jobba med höskörden/ensileringen och han har ju alltid fullt upp vid denna tiden.
 Fattar faktiskt inte nu varför vi valde att gifta oss i början av juli överhuvudtaget. Det var ju ingen nyhet då heller att höet ska bärgas vid den tiden..... Vi brukar hitta på nåt i efterhand och säga att vi firar bröllopsdagen....men det är ju inte riktigt rätt egentligen....

Elin tyckte dock att det var galet att vi inte skulle fira, så hon engagerade bästa grannarna till att komma och fira oss med hämtpizza och tårta. Även en annan familj med goda vänner blev också  inbjudna. Hemlighetsmakeri på hög nivå....  :o)

 Tala om att bli överraskad!!!
Men det blev en riktig kanonkväll...... Tackar sötaste tösen för hennes engagemang.....


Egentligen så har barnen skaffat mig fullt upp att göra idag, genom att de har börjat på med en omflyttningsrockad  med deras rum.
Elin har sovit själv uppe i ett år nu, och tanken har ju varit att pojkarna ska flytta upp så småningom. Vi har haft lite nattvandrande här med pojkarna, och då anser jag att man inte kan traska mellan våningarna hur som helst och jag kände att Manfred är för liten för att sova uppe. Han kommer nämligen till oss varenda natt.....

Viktor har "flyttat" upp för nån vecka sen och sover på en dålig gästsäng, och igår flyttade de upp alla deras leksaker mm till mitt så kallade tvättrum. Det betyder att jag måste flytta ner mitt tvättrum,  samt en hel del möbler mellan våningarna. Bla måste de ha upp sina riktiga sängar.......Puh!!!!!
Till saken hör ju att Ingvar är måttligt intresserad och kör hemifrån istället...............
Jag har hållit på en del här på förmiddan men..... JAG VILL INTE MER...........!!!!!

Det regnar inte så nu går jag ut istället!!!!    BASTA!!!!


Ha det gott / Elinore

3 kommentarer:

  1. Så gulligt av Elin att fixa ihop en så fin kväll:) Grattis från mig också;)) Ja, det här med att möblera om/ byta rum och liknande är det nog ingen karl som vill vara med om:) Hoppas att barnen nu blir nöjda och att det inte blir spring i trappan på natten. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Ungarna är ju för härliga.Det blir nog bra när det blir färdigt. hoppas ni kom väl hem efter "utflykten". Vi hörs.

    SvaraRadera
  3. Har inte varit inne på ett tag så jag har suttit och läst dina senaste inlägg.....VILKA bilder! att njuta av . Det där med att barnen flyttar runt har jag också fått känna av i sommar...Julia som är snart 14 har tjatat ett halvår minst på att få ommålat och byta rum med sin bror men det har inte blivit av...men förra veckan var hon på besök hos sin kusin i 3 dagr så då passade hennes snälla mamma på att måla och byta rum och gissa om hon blev GLAD när hon kom hem till ett helt annat rum.
    Vilken söt unge du har som ville överraska er på bröllopsdagen. Grattis i efterskott!!
    Jag gjorde flädersaft av blommorna på min röda fläder, har aldrig provar det innan men den blev jättegod och rosa.
    Tänkte på det där du skrev om fotbollar i trädgården jag får nog göra som du och försöka vara tyst när bollen kommer i rabatterna för dom kan ju som sagt inte hjälpa att deras mamma är lite galen.
    Ha de gott!
    Kram Mia

    SvaraRadera