Välkommen till min lilla plätt på jorden!
En högt älskad plats i ständig förvandling.

tisdag 16 februari 2010

I eftermiddag har jag och en dragspelskompis varit på ett PRO möte och stått för underhållningen. Han spelar dragspel och jag varvar mellan spela och sjunga.
Givetvis fick vi semlor till kaffet....
När man spelar dragspel så är det naturligt att det blir för en lite äldre publik. Jag skulle faktiskt inte komma på tanken att ställa mej och spela själv för jämnåriga, om de inte utryckligen ber mej om det. Däremot om vi sitter några kompisar och börjar sjunga, då kan jag plocka fram spelet.

Här i byn har vi vid några tillfällen haft tjärbrännor och kolmilor, och att sitta hela nätterna igenom och spela dragspel när milan vaktas är något som är helt magiskt. En sommarnatt när elden sprakar och värmer, dimman och röken ligger tät från milan, trevligt sällskap och varma kläder (!!) Det är en helt fantastisk upplevelse.
Jag har helt klart haft några av mitt livs bästa nätter i en sådan miljö...

Och....
det är inte alla som har haft förmånen av att fem män samtidigt tackar en för en underbar natt.... kl sex på morgonen.:))) hehehe.


Tjärbrännan 2003

1 kommentar:

  1. Vilken härlig rabatt bild längst upp.
    Det syns att du gillar trägård.
    Annika

    SvaraRadera