Välkommen till min lilla plätt på jorden!
En högt älskad plats i ständig förvandling.

fredag 5 februari 2010

Vinter/sommarbilder

Tänk vilka konstverk naturen skapar!!!

Mitt på dagen har det varit lite dagsmeja då det droppar från taket och stupröret, och skapar jättefina istappar.




Killarna tycker dom liknar spjut, och vill gärna ha dom att slåss med.
Icke sa Nicke....säger jag...
Dom är vackrast där dom hänger, men börjar det bli farligt så tar jag ner dom.
Men än pryder dom huset...






Detta kortet togs i går när jag pulsade runt i trädgården och sopade snö från barrväxter.
Några har jag iallafall även om det inte är något märkvärdigt, men det är synd om dom ska fläkas.
Här är ca 40 cm nu och det är det mesta sen 2006, då var här 60 cm. Innan dess var det väldigt längesen det var så mycket snö.




Det är svårt att tänka att om bara fyra månader ser det ut så här, på samma ställe.......



Här ser man tydligt de förvridna stammarna på Viktoria plommonträdet. Detta hörn tillhörde den förvildade avdelningen av trädgården när jag kom hit. Så det här trädet är en oavsiktlig avläggare från ett gammalt träd som inte finns kvar, därav det konstiga utseendet.





Sommarbilden från samma ställe är något jag längtar till......



Ja ja, den dagen kommer tids nog. Det är en hel del inneprojekt som ska göras innan trädgårdssäsongen startar, och jag känner att tiden rusar iväg med stormsteg nu.





Här har vi en liten stackare som har blivit lite "kall i pälsen"!!!
Tur han har ett värmande täcke......

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vilket arbete du lagt ner på lägga in Vinter/sommarbilder så man kan jämföra. Snyggt!

    Kan det månne vara en trädgårdstjäder som gömmer sig under snötäcket?
    Maggan

    SvaraRadera