Välkommen till min lilla plätt på jorden!
En högt älskad plats i ständig förvandling.

lördag 23 januari 2010

Foto experiment

Jag håller på att exprimentera lite i fotograferandets ädla konst.

Jag har aldrig varit så intresserad eller haft utrustning till att fotografera mer ingående, men med digitalkameran i högsta hugg har jag under året som gått gjort stapplande försök och bara klickat på.

En del har blivit helt misslyckat medan annat har blivit riktigt bra, enligt min egen mening.

Detta året kommer jag att fota mer och oftare, och gärna närbilder på så många blommor som jag kan.
Jag har upptäckt när jag sitter och tittar igenom bilderna att där är massor som jag saknar, av detaljer, som jag inte märkte under växtsäsongen när allt var igång.
Nu är det nytt år och nya chanser....
Bara det mesta överlever...


Eryngium bougarthi Spansk Martorn


Euphorbia grafitthii Eldtörel


Paeonia officinalis Bondpion



Pulsatilla vulgaris Vit Backsippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar