Välkommen till min lilla plätt på jorden!
En högt älskad plats i ständig förvandling.

tisdag 19 januari 2010

Projekt avlopp del 1




Hösten 2008 var vi tvugna att gräva om vår infiltrationsbädd till avloppet. Det skulle bli på en liten åkerremsa som gick in bakom trädgården, Något år tidigare hade jag förhandlat mej till den markbiten av kära maken, för att jag skulle kunna ha plats för min lilla "plantskola" där. När nu läget blev akut var det tur att jag inte hade hunnit göra så mycket där. Planerna var att det skulle bli så pass djupt ner att markytan var jämn, men när det kom till kritan så fick det bli en avloppskulle. Problem!! Jag som hade tänkt mej pallkragar i långa rader fick nu tänka om...
Ja ja, det blev en lösning där med, om än en kanske provisorisk variant.
Iallafall, för exakt ett år sen såg det ut så här, och det var inte riktigt roligt när jag nu visste att resten av jobbet skulle komma att ske med MIN handkraft. Ingen hjälp i sikte alltså!

Jag hade iallafall vintern på mej att planera...

Men nu är jag ingen typ som kan göra en ritning och sen följa den. Typiskt mej... Allt jag har gjort här har gått på känsla, och även om jag skrivit upp och planerat allt, så har jag aldrig följt det.


3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Skall bli spännande att få se vad det blir!
    Linda

    SvaraRadera
  3. Hej!Finfin sida du har!Kommenterade din fråga på minegen blogg,jo klantigt,men.... En besöksräknare hittar du genom att söka på nätet.Nu har jag glömt vilken sida det var som jag hittade en som jag lyckades få att fungera,(blev ganska yr i huvet på slutet).
    Lycka till! Vi hörs!Jag gillar dragspelsmusik också!

    SvaraRadera