Välkommen till min lilla plätt på jorden!
En högt älskad plats i ständig förvandling.

torsdag 3 februari 2011

Bebis nr 2....?!


Måste bara visa en gullig bild på en av årets första kobebisar. Eller kalvar, rättare sagt. Men det låter sötare med bebis...
Detta är nr 2 av totalt 15 st som väntas i år - det kan förvisso slå både åt plus och minus beroende på hur kalvningen går eller om det blir tvillingar.

Jättegullig nu men till hösten efter sommarbetet har den förvandlats till en bångstyrig tonåring, som inte vill bli hanterad överhuvudtaget...

...och för att inte tala om vilket fruktansvärt väsen både ko och kalv håller när man skiljer dom åt på hösten.
Efter tre dar så bara väser kalvarna, efter att ha vrålat nonstop, medan korna rätt lugnt har accepterat att vara själva igen, efter all separations action i början.....

Som Mamma Mu säger:

"Man kan ju inte bara stå och tugga och glo, bara för att man är ko."


Må väl / Elinore

4 kommentarer:

  1. Åh, så söt! Då har ni/Ingvar det körigt nu i kalvningstider. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Kalvar är söta. ::))

    Ha en bra helg,
    Kerstin

    SvaraRadera
  3. Undrar om jag skulle klara av detta liv, jag som är så blödig...men jag antar att man vänjer sig, gosiga kalvar det är bland det bästa jag vet, sprang in och ut hos mina morföräldrar som hade jordburk med både kor, hästar, grisar och höns, ett paradis för en unge, ha en skön helg, kram

    SvaraRadera
  4. Så söt där den ligger! Lycka till med restan av de kommande bebisarna.

    SvaraRadera