Välkommen till min lilla plätt på jorden!
En högt älskad plats i ständig förvandling.

tisdag 1 februari 2011

Redan februari!!!??!!

Så gick januari....och februari kom med stormsteg!

Går februari lika fort så är det snart......VÅÅÅÅR!!!!!

Januari gick så fort, och jag bloggade så lite, så jag missade att "Trädgårdslivet på Lindön" fyllde ett år i mitten av januari!

Grattis Bloggen!!!!

Och jag tackar för att jag bla genom den och FB mött nya trädgårdsvänner som jag aldrig skulle träffat på annars. Några av er har jag träffat på riktigt, och andra möten finns kvar att göra....


Jag firar idag, lite i efterskott med en bild på en bukett från i somras.

Jag fick äran att göra en bukett till altaret när ett par av våra närmaste vänner skulle gifta sej. Ett härligt utebröllop i deras trädgård skulle det bli, och det blev det också...även om prästens tal akompanjerades av lite muller i bakgrunden...

Jag fick order på att blommorna skulle plockas i min trädgård och gå i färgskalan grönt, vitt och rosa.
Och får jag säga det själv så tyckte jag den blev ganska bra....

Det hade varit kul att gå nån liten snabbkurs hos en florist nån gång, så att man kunde få lite mer handfasta tips på hur man binder. Ännu så får jag bara tillämpa sådant som jag snappat upp ändå.

Ha en fortsatt go Tisdag!!!! Det ska jag ha.....

4 kommentarer:

  1. Ja visst är det skönt....jag längtar efter våren nu!
    Jättefin bukett...du ser inte ut att behöva gå nån kurs!!Kul att få ett sånt uppdrag.
    GRATTIS till ettårsdagen!!
    kram

    SvaraRadera
  2. Tiden får gärna forsätta i snabb takt ett tag till.Sen när våren är här då ska den gå i sakta mak.Buketten är superfin.

    SvaraRadera
  3. Åh vilken tjusig bukett! Ja du en floristkurs hade inte varit fel. Men vi hinner nog med en sådan någon gång ;) Ha de gott, igelkott!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar bukett med hjärta och underbara blommor!
    Gick en sån där kort floristkurs i Stockholm för ett 15-tal år sen. Vansinnigt roligt, men det blev inte billigt. Efter det köpte jag nämligen dyra - och många - lösblommor varje vecka, hade nämligen inte hjärta att klippa av något i vår lilla trädgård (700 kvm).

    SvaraRadera